zondag 15 september 2019

HET LIEDJE VOOR DE ZANGER

Als je niet meer kunt zingen fluister dan
als je niet meer kunt spreken luister dan
naar je eigen melodie denk toch iedere keer

Ik musiceer ik maak van eigen hout
mijn pijlen en met de wind in de zeilen
 vliegt mijn lied vogelvrij van mij naar jou

Want de echo van je leven staat zwart
 op wit beschreven op een bladzij in
je hart maar zoek het alsnog niet te ver

De sleutel ligt daar voor het grijpen
componeer subliem een symfonie met
consonanten en strelende aanverwanten

Misschien gaan je ogen tranen maar
dat geeft niet begeef je ledig in de banen
van de hoogste gelukzaligheid en denk

Iedere keer ik musiceer ik maak van eigen
hout mijn pijlen en met de wind in de zeilen
vliegt mijn lied vogelvrij van mij naar jou

©De Kimpe Marleen
18 maart 2019 -12 september 2019